2008-07-22

böljan blå o fisk


Ja sommar sol och bad. Nja bad har det inte blivit så mycket. Jag fick 1 st söt makrill ,men den släppte jag i vattnet igen. Det var mitt på dagen o varmt då brukar det inte vara läge o fiska.

Annars brukar man tydligen få lite mer, rätt intressant hur en fisk kan nappa på en blank krok.

Ganska praktiskt för när jag fiska med Pappsen när jag var liten så var det ett himla sjå att få på masken, Ställde mig på den i bland fö den skulle ligga still.!!!Ibland så var jag så snål med mask så då hade jag klippt dom i lite mindre bitar för fisken nte skulle äta sig mätta o sno masken o dra. (huhu) äckligt.dela mask.

Jag metade i stort sett varje dag hela sommaren och Ackie o Lousan som katterna hette åt så mö fisk så öronen kroknade.
På bild förgår jag med gått exempel Flytväst det ska alla ha!!
Jag fixar nog inte att simma 300-500m i kallt vatten kallt tänker ni det är ju sommar ja men allt vatten under 37 grader är nedkylande och sedan är det starka strömmar och sedan kan man ju slå i skallen, men jag skall köpa en flytväst som ser ut som en täckjacks väst och fungerar som en sådan också ingen ser någon skillnad.

Inga kommentarer: