2008-12-29

Äntligen hemma hur länge det nu varar


Detta är katten Lisa (keskonen) vet ej var i från hon fått det namnet. Lisa skaffade min käre man för ca 10 år sedan. Det blev problem efter 6 ett halvår tror jag .Grannarna började mata katten mer och mer. Under tiden så flyttade jag in med min Bonzo som gillade att jaga katter ute. Lisa var hemma lite mindre och ute mycket dels var det ju sommar så det var ingen fara med henne. Mer o mer var hon hos dessa kristna vänner Tillslut så bad jag snällt att dom skulle sluta mata henne -Bengt har fäst sig så vid katten ,men vi matar henne inte . efter ett tag så ljög till dem och sa - Lisa har hjärtfel hon måste ha special mat. Det hjälpte inte. efter ett par år dog gubben och då trodde jag att tanten skulle sluta mata Lisa Hahaha neeej inte det. Men i våras tyckte hon att det var bättre o avliva Lisa för hon hade spytt på mattan hos henne ett par gånger -hon trodde Lisa var allvarligt sjuk sa hon - då sa jag gå till vet då hon är försäkrad.

-Nej det är nog bäst att hon får somna in sa tanten ,men slutade ändå inte att mata Lisa. Nu är tanten bortrest tills efter nyår. Lisa sover inne i fotöljen med Ladie kompis o anton hon börjar vänja sig igen, fast hon har ju vart här i stort sett hela tiden o ätit ganska ofta men inte bott här.

stackars Lisa hon vet ju inte vart hon hör hemma det är ju inte hennes fel . Så kan det bli om man matar andras djur, men vatten skulle jag aldrig neka till något djur. Men visst e hon söt????

Inga kommentarer: