2009-01-13

Aylas ägg bacon muffins


Aylas Ägg & Bacon-muffins
Hoppas att Ayla
inte tar illa upp över att jag publicerar detta ; det är hon som hittade det på detta. fann detta på hennes blogg http://veckansmiddag.blogspot.com/)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Kan verkligen rekomendera hennes låg kolhydratkost

Ägg och bacon muffins - 12st
10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl riven ost
2 pkt bacon
peppar
Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.Blanda baconen med äggröran, peppra.Häll sedan smeten i muffinsformar, jag använde en teflonform men rekommenderar att man har pappersformar i så slipper man att smeten fastnar.In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter. höjde till 200 grader för att få lite mera färg, men ungnar beter ju sig olika .Perfekt att ta ut ur kylen på morgonen, värma i micron en minut och njuta av snabba ägg och bacon

Jag är såå lat på morgonen, hatar o vara sådär huslig och göra en fin trevlig frukost det gör jag bara om det är helg och jag fått sova så länge som jag vill.

Inga kommentarer: