2009-03-19

jag är jag

Älska mig för den jag är försök inte göra om mig.
Försök inte förbättra mig, så att jag ska passa dig
för då är DU inte värd mig.
Jag är ett av orginalen som vägrar
att bli en kopia av någon annan.
Älska mig för den jag är ...gör du inte det
så är det inte mig du vill ha...
Kärlek är det enda som blir större
när man slösar med det.Livet är en labyrint .....
man måste gå vilse några gånger
för att hitta rätt....

Denna dikt tyckte jag var rätt fin , vet ej vem som skrivit den.
Tycker att dikten stämmer bra.... man ska inte göra om folk låt dem vara.

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej!
Hittade din blogg när jag sökte efter dikter om saknad av hund... har "lånat" med mig 2 av dikterna du har här, tyckte de var så fina!!

Trevlig blogg du har med lite gott och blandat!!

//Lotta