2008-04-01

Vår polare Kompis


Denna bild är lekt lite med (photoshop) Men bilden på honom är ju äkta. Han bodde här ute på öckerö hos en familj.Såg honom ett par år innan han flyttade hem till oss.
Han har alltid varit lite udda och kallades för den fule, av andra. ganska ökänd katt. Han har respekt både hos andra katter,hundar och hihi även människor.Han är supersnäll här hemma.Det är han som är bossen i huset.
Har ärvt min andra katt Anton Johansson från krakaviken av min pappa ,som har bodde där ute tills han inte orkade med det längre. Han i sin tur hade med sig Kompis hem.
Jag tog inte in honom eller gav honom mat, för jag ville inte stjäla en katt.(som min granne gör) Men efter ca 5 mån så såg han förjävlig ut , skabb,sårig, halva öron.
osv.... jag tog han till doktorn och gav han en helrenovering.Det sades att hans familj som han bodde hos hade flyttat och lämat honom kvar, lite konstigt med tanke på att han dessutom är en raskatt. Han har nu bott här hos oss i 4år. Sååå som han har vandrat omkring lille vasen. Nu mer är han aldrig långt borta max hos grannen
Ja detta var en presentation av en liten katt på 8kg

Inga kommentarer: