2008-10-22

Blondinbella är hon en smart tjej???

Har läst lite om denna tjej kan dock inte förstå hur hon kan vara sveriges näst största bloggare

här är en interjuv jag fann på www. stureplan.se via www.bellasuger.se men jag tycker ni ska gå in o se för er själva på hennes hemsida www.blondinbella.se och se hur hennes tankar går eller kolla på youtube om henne det är rätt kul, men man får nog tänka på att hon nu bara är 18år

men nedan här är interjuven.

Hej Blondinbella!
– Hej!
Eller ska jag kalla dig Godisbella? (Namnet Blondinbella uppkom för att namnet ”Godisbella” var upptaget när Isabella registrerade sig på Lunarstorm en gång i tiden, reds anm.)
– Blondinbella, Godisbella, många namn! Men Blondinbella går bra.
Är det vad dina föräldrar kallar dig?
– Nej. De brukar kalla mig Isabella. Förnamnet. De gör de flesta.

Sitter du på bussen?
– Nej, inte än. Jag väntar på den. Jag ska till Gamla Stan på årsmöte med MUF.
Är det ändå inte lite oglamouröst att åka buss, Isabella?
– Jo men jag har varit hos min pojkvän och han bor en liten bit från stan…
Försöker du säga att han bor i förorten?
– Han bor på norra Djurgården så man måste ta buss tillbaka.
Norra Djurgården!
– Ja, det är lite segt. Jag är ju så van att bo i Vasastan, men vad gör man inte för sin pojkvän?
Vasastan, kan man säga att du är superglamourös?
– Ja, alltså, vad är glamouröst egentligen? Jag har väl ganska hög levnadsstandard, tycker jag.
Men du åker ju buss!
– Ja… jag åker ju buss nu… he… vilken spricka i min "glamourösitet". Nej men jag vet inte. Jag lägger väl mycket pengar på det unna mig det lilla extra i livet, men det blir nog en buss idag i alla fall.
Vad är det hemskaste med att åka buss tycker du?
– Jag vill alltid ha två platser för mig själv, så att man kan breda ut sig så gott man kan med väskor och prylar och saker. Och så kommer nån och säger ”kan jag sitta här?”, och det vill man ju verkligen inte, men så får man göra det i alla fall. Jag hatar när det är trångt!
Du måste lära dig att säga nej, Isabella.
– Ibland gör jag det! Då säger jag: ”Nej jag har för mycket för att ha i knät” – men samtidigt kan jag känna att jag gör något bra när jag åker buss. Det är ju miljövänligare än att åka taxibil ensam. Så det är nog så jag tänker också. Kollektivtrafik – miljövänligt.

Du åker alltså kollektivt för miljöns skull?
– Haha, ja, det är ju en bra ursäkt! Den ska jag börja dra.

Sitter du på bussen nu?
– Ja.
Hur känns det? Är det äckligt?
– Jag känner liksom: ”Vem har suttit här innan mig? Är det någon äcklig person? Är det en socialdemokrat? Är det någon tjock person?”.

Inga kommentarer: