2008-06-04

Grötö o Kalven







I dag följde vi med Darek till kalven o grötö. På kalven bor han Harald Traut... krångligt namn ni vet. Ett litet gammalt trähus bor han i. Det är fint på kalvsund som det heter , men jag hade inte fixat att bo där det är en liten liten ö. kiosken är på sommartid på em.



Sedan åkte vi till grötö och Darek skulle lämna saker på västerhav ett fint ställe med små gulliga stugor konferanshotell mest handikappade som besöker detta ställe. En gömd pärla.






Hade med mig fika till min kära makes förtjusning, En varm grillad kyckling hade jag packat in i folie. mackor och en smaskig kaka o kaffe hade jag med. Ladie fick vatten o kyckling.



Om man bor runt göteborg så är en tur ut till grötö att rek finns jättefina badställen dom kan du se i från öckerö färjan bla. På den större bild så är det hamnen i grötö ni ser och det lilla lilla skjulet ni ser i mitten är en kiosk.






Inga kommentarer: