2008-06-05

salt,vitlök ska inte hunden ha

vanlig mat är riktigt farlig för djur
Råttgift tex det är bara hundar som snor det katter ratar det. om din hund får i sig råttgift den måste spy inom en halvtimma förr så blandade man senap och salt för att få vovve o spy

idag så vill vetrinär helst att man hoppar över saltet för det kan leda till uttorkning , om dom inte spyr. När min hund hade rullat sig i en dödsäl med likmask på tillsammans med sina vänner och stank likdöd blääää, sedan kalasade dom på det också huhuhhu men om vovve inte spyr av senap inom 15min så ta koltabletter och ge eller flytande kol så man hindrar likförgiftningen som dom kan få när dom gör en sådan äcklig sak.
Grannen s ena hund Tessie ville absolut inte spy alls så henne fick vi ge kol. Tova jag hon hade ätit ordentligt i från sälen 2 stora handflator men hon fick upp allt, min ladie hade ätit en liten liten bit. Oh fy vad det stank ...... Darek fick tvätta henne 4 gånger så stank det. Jag är så kräkmagad så det fixar ine jag.

Visste ni att
vitlök och lök kan orsaka blodbrist vid regelbundet användande
russin vindruvor dom kan leda till njursvikt
men det vet dom inte riktigt varför usch va hemskt jag gav min förra hund både choklad o vindruvor
sedan är salt riktigt dåligt i och med att det torkar ut och kan oxå leda till njursvikt

Inga kommentarer: